تبلیغات
دانستنی ها - Dead Space 3 فرم تماس با ما
 
 

 

 
 

بهترین مرجع اطلاعاتی

 
       

 
 

               

 
 
  آرشیو مطالب

هفته چهارم شهریور 1391

هفته سوم شهریور 1391

هفته اول شهریور 1391

هفته اول مرداد 1391

هفته سوم تیر 1391

هفته چهارم خرداد 1391

هفته سوم خرداد 1391

هفته دوم خرداد 1391

هفته اول خرداد 1391

.:: لیست کامل آرشیو ماهانه ::.



  موضوعات

بازی

فیزیک

دنیای كامپیوتر

زیست

ادبیات

زمین شناسی و نجوم

قرآن و اهل بیت

مداحی

مطالب ورزشی

بهداشت و سلامتی

اطلاعیه ها

متفرقه


  نویسندگان
  درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ: امیرمحمد زیاری



  پیوند های روزانه

هیئت رایه العباس

هیئت مکتب ازهرا(س)

بلاگ یاب

***On***

نویا سیستم

درج آگهی رایگان

فروشگاه ساز رایگان

لیست کامل پیوندهای روزانه

ارسال پیوند


  مطالب پیشین

دفاتر مراجع

دانلود مولودی ویژه میلاد حضرت معصومه (س)

آرشیو کامل اس ام اس های ولادت حضرت معصومه

رکورد جهانی بازی «Need For Speed» توسط یک ایرانی شکسته شد!

10 شهر خطرناک جهان

هنری دیدنی در استخر شنا

زیر نویس های جالب فیلم ها

دانلود مداحی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)

گزیده ای از سخنان گهربار امام جعفر صادق علیه السلام

نگاهی به فعالیت های علمی امام صادق ع

ایفون 5 معرفی شد،مقایسه با 4s

با نگاه کردن به این عکس تصادفات کم می شود؟!!!!!!!!!!!!!

دانلود مداحی ببار ای بارون با صدای حاج محمود کریمی

دانلود بازی Pro Evolution Soccer 2013 نسخه دمو

لیست کامل مطالب ارسالی


  نظرسنجی
شما به چه سبك از بازی ها علاقه بیشتری دارید








  تبلیغات


تبلیغات



  آمار بازدید

آمار بازدید :
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

.

كد ماوس

Online User

 


  Dead Space 3
 
مرتبط با : بازی

 

 

 

بسیاری از منتقدان دنیای بازی اعتقاد دارند که سبک Survival Horror کمترین وعده‌ی غذایی را در سفره‌ی سبک‌های دیگر به خود اختصاص داده است. چاره‌ای هم نیست؛ زیرا امروزه جهان با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و از طرفی، بسیاری از افراد با جوهره‌ی سبک Horror رابطه‌ی خوبی ندارند. درنتیجه ناشرها و استودیو‌ها مجبورند مطابق با ذائقه مردم عمل کنند و سعی می‌کنند بیشتر به سبک شوتر و زیرشاخه‌های آن روی بیاورند که همانطور که می‌بینید، سبک سری RE تغییر کرد و بسیاری از بازی‌ساز‌های سبک Horror سعی می‌کنند عنوان خودشان را به سبک شوتر گرایش دهند تا اینکه بخش Survival Horror نقش چاشنی را در بین بازی‌ها پیدا کرد. خوشبختانه، نسل امروزی میزبان فرنچایز جدیدی شد که ترس را به‌گونه‌ای تقریباً جدید وارد دنیای بازی کرد. اکثراً بازی‌های سبک Horror دارای المان‌های فانتزی - ترسناک هستند اما این سری، که Dead Space نام دارد، سبک Horror را با تکنولوژی و آینده‌ی بشر تلفیق کرده و توانست نقش یک ناجی را در نسل جدید ایفا کند؛ در واقع، ایفا می‌کرد! چندی پیش در کنفرانس شرکت EA در نمایشگاه E3 سال 2012، تریلری از نسخه‌ی سوم این بازی منتشر شد که قرار است در ادامه‌ی این مطلب به بررسی و تحلیل آن بپردازیم؛ تحلیلی که غم بسیاری از طرفداران این سری را دوچندان می‌کند.






در نمای اول، آیزاک کلارک و هم‌یارش، کارور (Carver) را مشاهده می‌کنید. وی در بخش Co – Op شما را یاری خواهد، پس دیگر نگران نباشید زیرا اون کنار شماست، در بیشتر مواقع شما را یاری می‌کند و مهم‌تر از همه، نمی‌گذارد بترسید. تنهایی، یکی از فاکتورهای اصلی یک سبک Survival Horror و فاکتور اصلی Dead Space برای ترساندن می‌باشد. تنهایی، حس ضعف و رنج را به بازی‌باز می‌دهد و ناخودآگاه با روان او بازی می‌کند. ولی حالا با این حس خداحافظی کنید، یک دوست کنار شماست که حتی اگر هم حرف نزند، بازهم شما نخواهید ترسید. البته شاید حتی با وجود یک هم‌یار، سازندگان بتوانند یک عنوان ترسناک بسازند و هنر خود را رونمایی کنند تا DS بتواند به ریشه‌ی خود وفا کند، اما متاسفانه باید گفت که امید خود را در این زمینه، همین الآن از دست بدهید!

در ادامه‌ی تریلر، آیزاک و کارور با یک دریل بزرگ مواجه می‌شوند . . .
آیزاک:" به نظر میاد انبار بعد از اینجا باشه."
کارور:" آه پــــســر، بهتره یه راهی پیدا کنیم تا این دریل رو راه بندازیم."

هدف از نوشتن این دیالوگ، شرح وقایع تریلر نیست. از همین‌جا شما را به خود تریلر ارجاع می‌دهم تا به صدای این دو فرد خوب دقت کنید. صدای آیزاک همانند گذشته سبک، یکتا ( صدای وی جز معدود صداهایی است که توسط انسان گفته می‌شود) و کمی زیر است اما در مقابل، صدای کارور خشن و سنگین به‌نظر می‌رسد و احتمال اینکه وی سیاه‌پوست یا دورگه باشد بسیار زیاد است. از همین رو، می‌توان روی شوخ‌طبعی وی حساب باز کرد. اگر سازندگان بتوانند بین این دو یک رابطه‌ی قوی برقرار کنند و در شخصیت‌پردازی کارور تمرکز بیشتری داشته باشند، بی‌شک می‌تواند آیزاک را پس بزند؛ اما همانطور که می‌دانید قضاوت بی‌جا مانع کسب است! به‌خاطر وجود کارور، آیزایک بیشتر صحبت می‌کند و وجهه‌ی بهتری از شخصیت خود نمایان می‌سازد. پس این فرصت برای سازندگان به وجود آمده تا بیشتر روی شخصیت‌پردازی تمرکز کنند. با این وجود، می‌توان بخش چندنفره را یک نقطه‌ی قوت برای بخش داستانی درنظر گرفت. بعد از گفتن دیالوگ مذکور، کارور با استفاده از قابلیت Telekenesis، که در نسخه‌‌های قبل وجود داشت، سوپاپی (که در ایرانی به آن " شیر" هم می‌گویند) که به در مرتبط بود را باز کرد تا به راه خود ادامه دهند. وقتی وارد مهلکه می‌شوند، دریل ناگهان از کنترل خارج می‌شود و با سرعت هرچه‌تمام تر شروع به‌چرخش می‌کند. در اینجا ضرب‌آهنگ بازی سریعاً بالا می‌رود و بازی‌باز کاملاً متوجه می‌شود که اگر خود او کنترل را در دست می‌گرفت، چه قدر آن لحظه می‌توانست هیجان انگیز باشد. صداگذاری و افکت‌های فوق‌العاده بازی در این لحظه اوج می‌گیرند؛ یک موسیقی پس‌زمینه که ترس را برای بازی‌باز فراهم می‌آورد، پخش می‌شود، صدای دریل به اوج می‌رسد و دیالوگ‌های پخش شده شدیداً بر اتمسفر بازی تاثیر می‌گذارند. می‌توان آن هیجان موجود در بعضی قسمت‌های دو نسخه‌ی قبل که معمولاً به قسمت‌های مربوط به باس مرتبط می‌شد را به‌خوبی حس کرد، اما از "ترس" خبری نیست. در حین درگیری بین کارور و آیزاک با دریل، نکرومونوف‌ها ظاهر می‌شوند. این موجودات ترسناک و شرور که در نسخه‌های قبل وجود داشتند، تاثیر بسزایی در القای ترس ایفا می‌کردند؛ به‌طوری که اگر DS را یک عنوان شوتر معمولی درنظر بگیرید، وجود حتی یک نکرومونوف در بازی سبک بازی را به شوتر ترسناک تغییر خواهد داد! مدتی بعد دشمنان جدیدی وارد صحنه می‌شود که از نظر جسمانی انسان هستند، اما از نظر روانی موجود دیگری هستند که به‌نظر می‌رسد به ویروس یا بیماری آلوده شده و همانند نکرومونوف‌ها به دو قهرمان بازی حمله می‌کنند. باید منتظر خود بازی بود تا دید دلیل اینگونه رفتار ناهنجار چیست.

 

 

 

 


همانطور که عنوان شد، کارور از قابلیت Telekenesis استفاده کرد تا سوپاپ مرتبط به در را باز کند. در حین مبارزه کارور و آیزاک از قابلیت معروف آهسته کردن اشیا و موجودات برای خنثی کردن دریل استفاده کردند تا بتوانند با استفاده از اسلحه‌های خود به او ضربه بیشتری وارد کنند. این‌گونه قابلیت‌ها تاثیر بسیاری در جذابیت بازی دارند، به روند بزن و بکش بازی پیچش بیشتری وارد می‌کنند و در حقیقت، از نقطه‌های قوت گیم‌پلی است که از آن می‌توان برای حل معماهای بازی استفاده کرد. امیدواریم سازندگان به فکر قابلیت‌های جدیدی نیز باشند تا جذابیت بازی بیش از پیش افزایش یابد.

تا اینجای کار ضرباهنگ بازی شدیداً بالاست به‌طوری که با سبک و سیاق قبلی آن در تضاد است. آیزاک و کارور سریع حرکت می‌کنند و از مکانی به مکان دیگر رفته و به دشمنان تیر می‌زنند؛ تا جایی که دریل از کار افتاده و راه برای آیزاک و کارور باز می‌شود. متاسفانه، بعد از این قسمت را می‌توان نیمه‌ی ناامید کننده تریلر درنظر گرفت. آیزاک و کارور وارد یک محوطه‌ی یخ‌زده در ارتفاعات می‌شوند و با دسته‌ای از انسان‌ها مبارزه می‌کنند. در این لحظه، آیزاک پشت چند جعبه قرار گرفته و از آن‌جا به دشمنان تیر می‌زند. او در هنگام مبارزه نشسته تا از تیررس دشمنان در امان باشد. گذاشتن قابلیت‌های پلتفرمر مثل نشستن و پریدن به طرفین، کمکی است تا بازی به شوتر گرایش پیدا کند و وجود صحنه‌های تیراندازی با انسان‌ها، خصوصاً اینکه آنان نیز ازتفنگ استفاده می‌کنند، در بازی، واجب می‌کند تا سازندگان این قابلیت‌ها را در اختیار بازی‌باز قرار دهد. تا این قسمت از تریلر بازی، DS3 بعد شوتر خود را کاملاً به‌نمایش می‌گذارد. واقعاً دلیلی وجود ندارد که بازی‌باز بخواهد در سری DS با انسان‌ها دست و پنجه نرم کند، حتی اگر بخواهد ازنظر داستانی یک نقظه‌ی قوت به‌حساب آیند، باز هم به گیم‌پلی بازی ضربه می‌زند. از عدم ترادف میان این موضوع و ریشه‌ی سری DS می‌توان اثبات کرد که DS3 به سبک شوتر گرایش بسیاری پیدا کرده است. این موضوع برای دوستداران این سری که طرفدار سبک Horror بودند، کاملاً آزاردهنده است. قسمت آخر این تریلر به مبارزه آیزاک و کارور با یک نکرومونوف عظیم می‌پردازد. این نکرومونوف شدیداً یادآور باس آخر نسخه‌ی اول این سری می‌باشد و مکانیزم کشتن آن تقریباً همانند باس قبلی است. شما باید به قسمت حساس نکرومونوف تیراندازی کنید تا وی از پا درآید. بعد از مدتی، نکرومونوف همانند یک جاروبرقی همه‌چیز را به‌درون خود می‌کشد که آیزاک نیز قربانی این حرکت می‌شود. در این لحظه تریلر قطع می شود، اما بعد آن آیزاک را مشاهده می‌کنید که در درون بدن نکرومونوف عظیم‌الجثه قرار دارد و سعی می‌کند از سوراخی که با کشش فراوان وی را به‌خود می‌کشد، فرارکند. مقاومت آیزاک هیچ نتیجه‌ای نداشته و آیزاک به‌لطف نکرومونوف ناپدید می‌شود. بعد از حدود 5 دقیقه از نمایش دمو، تاریخ عرضه‌ی بازی که فوریه سال 2013 مصادف با بهمن – اسفند سال 1391 می‌باشد نمایان می‌گردد و نمایش نه‌چندان باشکوه DS3 به‌پایان می‌رسد.




فی‌المجموع، DS3 نمایش تقریباً متوسطی داشت که نتوانست طرفداران را ارضا کند. اما توجه داشته باشید که DS3 بااین‌حال که از سبک Survival Horror پیروی نمی‌کند، اما می‌توان از آن به‌عنوان یک شوتر قوی با تم ترسناک یاد کرد. اگر سازندگان بخواهند این سری از ابعاد دیگر قوی‌تر عمل کند، می‌توانند روی بخش داستانی بازی مانور ویژه‌ای داشته باشند و بر شخصیت‌پردازی دو شخصیت کارور و آیزاک فزونی ببخشند. از طرفی، المان‌هایی می‌توان به بازی اضافه کرد که هیجان بازی را افزایش دهد؛ مثلاً وجود اسلحه‌های حجیم‌ یا متفاوت، نکرومونوف‌های جدید و پیشرفت بخش ارتقا اسلحه‌ها و خرید و فروش می‌تواند به بازی روح تازه‌ای ببخشد. همانطور که در متن اشاره شد، اگر از نگاه یک طرفدار سرسخت سری Survival Horror نگاه کنیم که این سری را به‌خاطر المان‌های ترسناک یکتای خود دوست دارد، نمایش DS3 در نمایشگاه E3 امسال قطعاً برایمان ناامیدکنند بود. اما اگر از دید یک طرفدار DS که لزوماً المان‌های ترسناک دلیل اصلی عشق وی به این سری نیست، یا حتی طرفدار سبک شوتر، DS3 را مورد بررسی قرار دهیم هنوز می‌توان به این بازی امید داشت. فقط به‌یاد داشته باشید که فضا، دیگر فضای مرده نیست.


»

نوشته شده توسط محمدرضا نجیبی در یکشنبه 28 خرداد 1391

نظرات (


 
 

 

 

Powered By mihanblog.com Copyright © 2009 by 3danestaniha This Themplate  By Theme-Designer.Com

 
       

شارژ ایرانسل

فال حافظ