تبلیغات
دانستنی ها - Mass Effect 3 فرم تماس با ما
 
 

 

 
 

بهترین مرجع اطلاعاتی

 
       

 
 

               

 
 
  آرشیو مطالب

هفته چهارم شهریور 1391

هفته سوم شهریور 1391

هفته اول شهریور 1391

هفته اول مرداد 1391

هفته سوم تیر 1391

هفته چهارم خرداد 1391

هفته سوم خرداد 1391

هفته دوم خرداد 1391

هفته اول خرداد 1391

.:: لیست کامل آرشیو ماهانه ::.



  موضوعات

بازی

فیزیک

دنیای كامپیوتر

زیست

ادبیات

زمین شناسی و نجوم

قرآن و اهل بیت

مداحی

مطالب ورزشی

بهداشت و سلامتی

اطلاعیه ها

متفرقه


  نویسندگان
  درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ: امیرمحمد زیاری



  پیوند های روزانه

هیئت رایه العباس

هیئت مکتب ازهرا(س)

بلاگ یاب

***On***

نویا سیستم

درج آگهی رایگان

فروشگاه ساز رایگان

لیست کامل پیوندهای روزانه

ارسال پیوند


  مطالب پیشین

دفاتر مراجع

دانلود مولودی ویژه میلاد حضرت معصومه (س)

آرشیو کامل اس ام اس های ولادت حضرت معصومه

رکورد جهانی بازی «Need For Speed» توسط یک ایرانی شکسته شد!

10 شهر خطرناک جهان

هنری دیدنی در استخر شنا

زیر نویس های جالب فیلم ها

دانلود مداحی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)

گزیده ای از سخنان گهربار امام جعفر صادق علیه السلام

نگاهی به فعالیت های علمی امام صادق ع

ایفون 5 معرفی شد،مقایسه با 4s

با نگاه کردن به این عکس تصادفات کم می شود؟!!!!!!!!!!!!!

دانلود مداحی ببار ای بارون با صدای حاج محمود کریمی

دانلود بازی Pro Evolution Soccer 2013 نسخه دمو

لیست کامل مطالب ارسالی


  نظرسنجی
شما به چه سبك از بازی ها علاقه بیشتری دارید








  تبلیغات


تبلیغات



  آمار بازدید

آمار بازدید :
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

.

كد ماوس

Online User

 


  Mass Effect 3
 
مرتبط با : بازی




همواره سری Mass Effect تمرکز زیادی بر روی انتخاب و طرز فکر بازیباز داشته است . در Mass Effect 1 بازیباز می توانست دست افرادی را که به وی قصد کمک دارند را قبول یا حتی رد کند و در قسمتی از بازی یکی از هم تیمی هایش را بکُشد و مجلس Citadel را نیز قربانی کند ( برای نجات Citadel ) . در Mass Effect 2 تصمیمات جدی تر و مهم تر شدند و باعث میشدند که دوستان و هم تیمی هایتان به شما وفادار شوند یا اینکه از شما بیزار شوند که همه این ها به علاوه شناخت توانایی های درست یارانتان باعث تغییر نتیجه مرحله آخر بازی و زنده یا زنده نماندن یارانتان می گشت . با کم تر شدن رگه های RPG در Mass Effect 3 ، ما باز هم شاهد تصمیمات بسیار گسترده تر هستیم و با انتخاب و تصمیم هایتان می توانید اعتماد نژاد های خاصی از بازی را به دست آورید یا از دست بدهید و یا حتی نژادی را منقرض کنید ! ( و بعضی حتی نیاز به سیو بازی های قبلی و تصمیمات آن دارند ) . قسمت سوم بازی همچنان از سنت بیشتر بازی های نقش آفرینی یعنی پایان های مختلف نیز پیروی می کند و تعداد پایان های بازی هم به میزان نیرو های بازیباز بستگی دارد که در ادامه مقاله به این موضوع اشاره می کنیم . ( که البته به مزاق بیشتر طرفداران بازی خوش نیامده )
در این مقاله چندین تصمیم مهم بازی و عواقب و پیش زمینه های آن بررسی می کنیم .
در همین راستا باید ذکر شود که این مقاله دارای اسپویلر است و قسمت هایی از داستان را فاش کند . پس به کسانی که بازی را تمام نکرده اند پیشنهاد خواندن آن را نمی دهیم .




































اولین تصمیم مهم بازی به نیمه اول بازی برمیگردد . جایی که نمایده نژاد Krogan ها یعنی Urdnot Wreav یا Urdnot Wrex ( فرد دوم در صورتی حضور پیدا می کند که در بازی اول وی را نکشته باشید ) برای همکاری با نژاد Turian ها و کمک به آن ها در دفاع از سیاره خود یعنی Palavan ، تقاضای مداوای Genophage را دارد . البته پیدا کردن یا نکردن پادزهر برای این بیماری غیرقابل انتخاب است و بازیباز باید مراحل مربوط برای یافتن آن را طی کند .
Genophage سلاحی ژنتیکی است که برای اتمام شورش های Krogan ها در کهکشان در سال 700 قبل از میلاد مسیح توسط دو نژاد Turian و Salarian استفاده شد . این سلاح باعث کم شدن درصد باروری ماده های نژاد Krogan و زنده ماندن نوزادان می شود .
ابتدا شما در Sur'Kesh ( در مرحله Priority: Sur'Kesh ) با یار قدیمی ـتان یعنی Mordin Solus روبرو میشوید ( اگر در مرحله آخر Mass Effect 2 زنده مانده است وگرنه جای وی را رئیس پایگاه یعنی Padok Wiks میگیرد ) و اگر ماموریت وفاداری وی ( Loyalty Mission ) را در ME2 به اتمام رسانده اید نیز تغییراتی در دیالوگ هایش با شما نیز دارد . وی اکنون مشغول ساختن پادزهر برای Genophage است و با کمک شپرد تنها بازمانده آزمایشاتش که یک Krogan مونث است را از دست حملات Cerberus نجات میدهد .





Priority: Tuchanka : بعد از انجام چندین ماموریت ، بالاخره پادزهر آماده میشود و شپرد و یارانش آماده رفتن به سیاره Krogan ها یعنی Tuchanka میشوند . اما ناگهان نماینده نژاد Salarian ها با شپرد تماس میگیرد و می گوید که سال ها پیش ماموران نیروهای STG ( نیروهای مخصوص Salarian ها ) تغییری در سیستم های Shroud ( محلی که پادزهر منتشر میشود ) ایجاد کرده اند تا پادزهر منتشر نشود . Mordin می تواند این مشکل را برطرف کند اما اگر شپرد بتواند تغییری در پادزهر بدهد و آن را از کار بندازد ، Salarian ها تمام کشتی های جنگی و دانشمندان خود را در اختیار شپرد و پروژه Crucible قرار میدهد . شپرد می تواند موافقت کند یا اینکه مخالفت کند .
پس از آن در سفینه ای که شپرد و یارانش و Eve ( همان Krogan مونث ) در آن هستند ، Eve متوجه می شود که شپرد در فکر فرو رفته و به مشکلی برخورده است . شپرد می تواند درخواست نماینده Salarian ها را فاش کند یا اینکه صحبتی نکند . اگر شپرد تصمیم به فاش گیری آن بگیرد ، ناگهان سفینه تکانی می خورد و شپرد صحبت خود را قطع میکند ( در اصل هدف از این کار تصمیم گیری دوباره بازیباز درباره تصمیمش است ! ) اما بعد از اینکه دوباره سوار تانک شدید ، می توانید این دفعه یا ماجرا را لو بدهید یا اینکه صحبتی نکنید . تا زمانی که به Shroud برسید .
اگر در Mass Effect 2 پادزهر نیمه کاره شاگرد Mordin یعنی Maelon را نگه داشته اید ، Eve زنده میماند اما اگر آن را نابود کرده اید یا ماموریت آن را انجام نداده اید ، Eve می میرد . با زنده ماندن Eve نیروهای Krogan Clans قدرت بیشتری ( Military Strength ) پیدا می کنند . همچنین باید ماموریت های Tuchanka: Turian Platoon و Tuchanka: Cerberus Bomb نیز به اتمام برسد وگرنه وی می میرد .
در اینجا 4 راه دارید :
  • اگر ماجرا را لو ندادید ، Mordin متوجه مشکل میشود . در اینجا شپرد می تواند قضیه را به Mordin بگوید یا اینکه چیزی نگوید . در هر صورت Mordin برای رفع مشکل به بالای Shroud می رود ، مشکل را برطرف می سازد و پادزهر را منتشر می کند اما خود در اثر انقجارات کشته میشود .
  • اگر ماجرا را در طول تانک فاش کرده اید ، Mordin برای رفع مشکل به بالای Shroud می رود . شپرد می تواند یک عمل Paragon انجام دهد و سعی در جلوگیری از رفتن وی کند ، اما وی قبول نمی کند و می گوید که وظیفه او این است . سپس با شپرد خداحافظی میکند و پادزهر را منتشر میکند و در انفجار کشته می شود .
  • می توانید با استفاده از دیالوگ های معمولی ( بدون استفاده از دیالوگ های متقائد کردن ِParagon و تهدید ِRenegade ) سعی در جلوگیری وی از انتشار پادزهر کنید . اما وی مقاومت میکند و شپرد می تواند با استفاده از یک عمل Renegade ، وی را بکشد .
  • اگر نماینده Krogan ها Wreav است و Eve مرده است ، می توانید Mordin را متقائد کنید که نیازی به پادزهر نیست و بهتر است که Krogan ها مداوا نشوند و تنها فکر کنند که Genophage مداوا شده است . Mordin خودش را به مردن میزند و بعداً به عنوان یک War Asset بر روی Crucible کار میکند .
با اتمام ماموریت ، نتایج زیر بدست می آید :
  • Turian ها به عنوان War Asset به شما می پیوندند .
  • Krogan ها به عنوان War Asset به شما می پیوندند . اما اگر Eve بمیرد ، از قدرت آنان کم میشود . اگر Wrex نماینده Krogan ها است و شما Genophage را مداوا نکرده اید ، Wrex در ماموریت Priority : Citadel III سعی در کشتن شما می کند که با مرگ خود وی به اتمام می رسد که باعث کم شدن قدرت نیرو های Krogan میشود .
  • اگر Wreav نماینده Krogan ها است و شما Genophage را مداوا نکرده اید ، وی هیچوقت متوجه نمی شود اما قدرت نیروهایشان پایین می آید .
  • اگر Genophage را درمان کرده اید ، شما هیچ نیرویی از سمت Salarian ها دریافت نمی کنید . اما در ماموریت بعدی یعنی Priority : Citadel II می توان دوباره اعتماد آنان را بدست آورید . به این صورت که اگر Thane از Mass Effect 2 یا Captain Kirahee از Mass Effect 1 زنده مانده اند ، می توانند جلوی قتل نماینده Salarian ها را بگیرند که این عمل باعث جلب اعتماد Salarian ها می شود و به شما تعدادی War Asset می دهند .
نکته : البته باید این نکته را در نظر داشت که ناوگان اول Salarian ها ( Salarian First Fleet ) تنها 150 Military Strength دارد اما تنها Clan Urdnot و Urdnot Wrex با هم حدود 325 Military Strength دارند که با دیگر نیروهای Krogan حدود 600 می شود ! پس اگر تمایل به داشتن نیروهای قوی تری برای نبرد آخر بازی دارید ، بهتر است Krogan ها را مداوا کنید .




دومین تصمیم بزرگ بازی در مرحله Priority: Rannoch و بعد از نابودی ریپر به کمک نورمندی و ناوگان نژاد Quarian ها صورت می گیرد . شپرد باید تصمیم بگیرد که آیا به Legion یا Geth VI ( فرد اولی تنها در صورتی وجود دارد که در مرحله آخر ME2 زنده مانده باشد ) اجازه دهد تا آپگرید هایی که ریپر ها به نژاد Geth اعمال کرده بودند و باعث تبدیل هر یک از آن ها به یک هوش مصنوعی کامل شود را دوباره به Geth ها بازگرداند یا اینکه جلوی این کار را بگیرد تا باعث پیروزی Quarian ها در بازپس گیری سیاره شان پس از 400 سال شود . در اینجا 3 راه دارید :
  • به Legion اجازه دهید تا کار بر روی آپگریدها را ادامه دهد . ( Allow The Upload ) با این کار دو گزینه دیگر باز می شوند که ادامه دادن دوباره آپلود ( Allow The Upload ) و یا جلوگیری از Legion یا Geth VI ( با دیالوگ Stop Legion - Stop Geth VI ) هستند ( دو گزینه دیگر در ادامه بررسی می شوند ) . با دوباره انتخاب کردن گزینه Allow The Upload نیروهای Geth تمام نیروهای Quarian را نابود می کنند و باعث انقراض نژاد Quarian میشوند . در این بین Tali از فرط ناراحتی و نابودی نژادش خود را از تپه به پایین پرت می کند و می میرد . اگر وی از Mass Effect 2 جان سالم به در نبرده باشد ، به جای وی Admiral Raan حضور دارد و با شلیک به خودش خود کشی میکند . Legion یا Geth VI هم در این بین باید خود را فدا کند تا آپگرید ها جرا شوند . سپس نیروهای Geth به عنوان War Asset به شما می پیوندند .
  • اگر گزینه Let Geth Die را انتخاب کنید ، Legion عصبانی شده و به شما حمله می کند و Tali وی را می کشد و نیروهای Quarian ، کشتی های Geth را نابود می کنند و باعث انقراض نژاد Geth می شوند . سپس نیروهای Quarian و Migrate Fleet به شما می پیوندند .


راه سوم ، سخت ترین راه ممکن است و به شما اجازه می دهد تا هم نیروهای Geth و هم نیروهای Quarian را دریافت کنید . ( صلح میان این 2 گروه ) برای این کار باید حداقل 4 شرط زیر را داشته باشید :
  • شپرد باید حداقل 4 تا از Reputation Bar ( موجود در منوی Squad که با اعمال Renegade و Paragon پُر می شوند ) هایش پر باشد .
  • Tali و Legion هر دو باید حضور داشته باشند .
  • بازیباز باید بازی را با سیوی از ME2 شروع کرده باشد .
  • باید Admiral Korris را در مرحله Rannoch: Admiral Koris نجات داده باشد .
و چند مورد دیگر هم وجود دارد که اعتماد شخصیت ها را برای این کار ِ شپرد جلب می کند :
  • انجام ماموریت Rannoch: Geth Fighter Squadron . ( تعدادی از بازیباز ها اعلام کرده اند که بدون انجام این ماموریت توانایی ایجاد صلح را نداشته اند )
  • نابودی یا بازنویسی Heretic های Geth در مرحله Legion: A House Divide در Mass Effect 2 .
  • جلوگیری از تبعید Tali در Tali: Treason در Mass Effect 2 . اگر جلوی تبعید وی را گرفته باشید ، وی به عنوان یک دریاسالار ( Admiral ) جای پدر کشته شده خود را میگیرد و می تواند ناوگان Quarian را به همراه شپرد برای صلح متقائد کند . به طور پیش فرض Tali تبعید شده است .
  • ایجاد دوستی بین Tali و Legion در بحث و اختلافشان در Mass Effect 2 .
بعد از کشتن ریپر و Legion شروع به آپلود کردن آپگرید ها می کند ، دیالوگ Allow The Upload را انخاب کنید و دیالوگ Rally The Fleet ( اگر Paragon هستید ) و یا Warn The Fleet ( اگر Renegade هستید ) را انتخاب کنید . Legion نیز خود با انجام آپگرید ها به یک " شخص " تبدیل می شود و به جای استفاده از ضمیر "ما" از "من" استفاده می کند و Tali هم به وی جواب سوالش را که آیا وی روح دارد یا نه را نیز مثبت می خواند . Legion از وی تشکر کرده و می میرد . سپس Geth ها به کمک Quarian ها می آیند و به آن ها در ساختن خانه ها و سیستم دفاعی ـشان کمک می کنند . پس از این واقعه هم نیروهای Geth و هم Quarian به عنوان War Asset به شما می پیوندد .


نکته : اگر در Mass Effect 2 انتخاب کردید تا Heretic های Geth را بازنویسی کنید ، آن ها قوی تر از Quarian ها ظاهر میشوند ( با Military Strenght حدود 800 ) و برعکس . یعنی اگر تصمیم به نابودی آن ها گرفتید ، نیروهای Quarian قوی تر ظاهر می شوند

در این قسمت به پایان های موجود در بازی می پردازیم
-- خطر اسپویل شدن پایان بازی --




آخرین تصمیم مهم بازی در پایان بازی وجود دارد که پس کشته شدن Illusive Man و Admiral Anderson و باز شدن چنگگ های Citadel و قرار گیری Crucible صورت می گیرد . پس از آن Catalyst که خود مشخص می کند که در اصل همان Citadel است اهداف اصلی ریپر ها را مشخص می کند و به شپرد 3 انتخاب می دهد ( یا اگر Effective Military Strength ـتان پایین باشد فقط 2 انتخاب ارائه می دهد ) به شرح زیر :
  • نابودی ریپر ها ( Destroy The Reapers )( انتخاب Paragon ) : شپرد با شلیک به جسم لوله مانندی انفجار خیلی بزرگی ایجاد می کند و پرتویی قرمز رنگ از Crucible خارج می شود و به Mass Relay موجود در منظومه شمسی یعنی Charon Relay برخورد کرده ، و از Relay ـیی به Relay دیگر حرکت می کند و باعث نابودی Mass Relay ها ، ریپر ها ، Citadel ، تمام موجودات Synthetic از جمله Geth ها و EDI میشود . اگر EMS یا Effective Military Strengh حداقل 4000 تا 5000 باشد و به Illusive Man ثابت کرده باشید که توسط ریپر ها کنترل می شود و خود کشی می کند ، شپرد در آخر زنده دیده میشود .
  • کنترل ریپر ها ( Control The Reapers )( انتخاب Renegade ) : شپرد به چندین میله برقی دست می زند و خود را فدا می کند تا ریپر ها را تحت کنترل بگیرد . پرتویی آبی رنگ از Crucible خارج میشود و از Relay ـیی به Relay دیگر می رود و در این بین ریپر ها از حملات خود دست می کشند و کهکشان را ترک می کنند . Mass Relay ها هم نابود میشوند .
  • ادغام ( ترکیب زندگی اُرگانیک و مصنوعی )(Synthetics) : برای باز کردن این پایان باید بیشتر از 2800 EMS داشته باشید . Catalyst بیان می کند که راه سومی هم هست که آن ادغام زندگی اُرگانیک و زندگی مصنوعی ( Organic - Synthetic Life ) است . وی بیان می کند که این راه بهترین راه ممکن است و هم ریپر ها و هم موجودات کهکشان به هدفشان میرسند . اما برای انجام آن شپرد باید خود و DNA ـش را فدا کند . سپس شپرد درون پرتوی موجود در وسط Crucible می پرد و پرتویی سبز رنگ از Crucible خارج میشود و ترکیبی از زندگی ارگانیک و مصنوعی به وجود می آید .
در هر پایان ، نورمندی درحال فرار از دست پرتویی نورانی نشان داده می شود .
  • اگر EMS ـتان بالا باشد و "نابودی ریپر ها " را انتخاب کردید ، پس از سقوط نورمندی ، جوکر و دو نفر از یارانتان که با وی بیشترین رابطه را داشتید از نورمندی بیرون بیایند .
  • اگر EMS ـتان بالا باشد و " کنترل ریپر ها " را انتخاب کردید ، پس از سقوط نورمندی ، جوکر ، دو نفر از یارانتان که با وی بیشترین رابطه را داشتید از نورمندی بیرون بیایند .
  • اگر EMS ـتان بالا باشد و " ادغام " را انتخاب کردید ، مدارهایی سبز رنگ بر روی صورت و چشمان جوکر دیده میشود و پس از سقوط نورمندی ، جوکر و EDI و فردی را که با وی بیشترین رابطه را داشتید از نورمندی بیرون بیایند .
اگر EMS ـتان پایین باشد ( زیر 2800 ) در هر پایان خسارات زیادی به کهکشان وارد میشود . EMS تنها در قسمت تک نفره بازی با گرفتن War Asset ها قابل افزایش است اما با تغییر درصد Galactic Readiness می توانید آن را افزایش دهید ( به طور پیشفرض درصد آن 50 است ) . طبق روش های زیر :
  • استفاده از بخش مولتی پلیر بازی . که البته برای نسخه های ارجینال موجود میباشد . با اتمام ماموریت های مختلف ، درصد Galactic Readiness شما افزایش می یابد . کاراکتر های مولتی پلیر بازی اگر به لول 20 برسند ، به عنوان War Asset در بازی ظاهر میشوند .
  • استفاده از برنامه Mass Effect : Datapad برای دستگاه های iOS . با متصل کردن اکانت آنلاین خود به این برنامه ، می توانید نیروهای مختلفتان را به ماموریت های مختلف بفرستید . در صورت موفق بودن درصد Galactic Readiness شما افزایش میابد .
  • با بازی کردن بازی Mass Effect : Infiltrator برای دستگاه های iOS ( و به زودی Android ) . با اتمام آن می توانید تعدادی War Asset از گروه Cerberus بگیرید . همچنین باعث افزایش Galactic Readiness نیز می شود .

بعد از پایان بازی و Credits بازی ، صحنه ای نشان داده میشود که شپرد به افسانه ای تبدیل شده و فردی به نام StarGazer به کودکی ( که صدای همان کودکی که شپرد در زمین دید را دارد ) قصه ای درباره شپرد می گوید . این صحنه بستگی به پایان انتخاب شده ندارد و در همه حالات نمایش داده میشود .


منبع: سایت بازی نما

»

نوشته شده توسط امیرمحمد زیاری در سه شنبه 9 خرداد 1391

نظرات (


 
 

 

 

Powered By mihanblog.com Copyright © 2009 by 3danestaniha This Themplate  By Theme-Designer.Com

 
       

شارژ ایرانسل

فال حافظ